Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is het resultaat van zoeken, denken, bouwen en bezinnen rond dieptevragen. Ingaand op de nood aan morele authenticitiet die overal voelbaar is, spreken de auteurs over waarden die elke tijd overstijgen en die men nu meer dan ooit moet doorgeven. Essentiële componenten in de geloofsopvoeding die opnieuw aandacht verdienen, komen aan bod. Er is de vraag naar de eeuwigheid, zoekend tussen wetenschap, wijsbegeerte en ontsterfelijkheid.
ethiek --- geloofsleer --- Religious studies --- Didactics of religion --- Christian moral theology --- 37.017.93 --- 17.022.1 --- Academic collection --- #GBIB:SMM --- #gsdb6 --- #GGSB: Geloof --- #GGSB: Fundamentele ethiek --- #gsdb5 --- moraal --- geloof --- godsdienst --- waarden --- religieuze opvoeding --- katholicisme --- 242 --- 170 )* ETHIEK --- ethiek (moraal) --- waardenbeleving --- 17 --- Geloof en ethiek --- Waarden --- D51046.jpg --- Ethiek --- Godsdienst --- Moraaltheologie: ethiek --- Religieuze opvoeding --- 17.022.1 Esthetische waarden. Sociale waarden. Religieuze waarden --- 17.022.1 Moreel waardeoordeel. Ethische waarden. Levenswaarden --- Esthetische waarden. Sociale waarden. Religieuze waarden --- Moreel waardeoordeel. Ethische waarden. Levenswaarden --- 37.017.93 Godsdienstige opvoeding --- Godsdienstige opvoeding --- katholicisme - geloofsleer --- Geestelijk leven. (Versch. onderwerpen) --- Opvoeding (Godsdienstige). (Versch. onderwerpen) --- Moraal (Katholieke). (Versch. onderwerpen) --- Vie chrétienne. (Mélanges) --- Vie religieuse. (Mélanges) --- Education religieuse. (Mélanges) --- Morale catholique. (Mélanges) --- Christelijk leven. (Versch. onderwerpen) --- Rooms-katholieke Kerk --- 230.4 --- Rooms-Katholieke Kerk --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Geloof --- Fundamentele ethiek
Choose an application
Mensen zoeken antwoorden op fundamentele levensvragen. In dit boek worden deze vragen beantwoord vanuit verschillende godsdiensten: jodendom, christendom, islam, boeddhisme, hindoeïsme en andere grote godsdiensten. De auteurs belichten wat deze godsdiensten gemeenschappelijk hebben en waarin ze van elkaar verschillen.
Religious studies --- Comparative religion --- godsdienst --- Godsdienst --- 200 --- 210 --- GGSB: Godsgeloof. --- GGSB: Wereldgodsdiensten. --- Godsdienst; geschiedenis. --- Godsdiensten. --- Godsdiensten: inleiding --- god (ler) --- gsdb3. --- levensvragen. --- wereldgodsdiensten (x). --- wereldgodsdiensten. --- wereldreligies. --- zingeving. --- Wereldgodsdiensten ; algemeen. --- Wereldgodsdiensten. --- #GGSB: Godsgeloof --- #GGSB: Wereldgodsdiensten --- #gsdb3 --- wereldgodsdiensten (x) --- zingeving --- wereldgodsdiensten --- Godsdiensten --- Godsbegrip --- Godsdienst; geschiedenis --- Wereldgodsdiensten : waarden --- Wereldgodsdiensten --- 210.3 --- levensvragen --- wereldreligies --- Wereldgodsdiensten ; algemeen --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Godsgeloof
Choose an application
Dit boek legt uit wat New Age inhoudt, beantwoordt vragen (zoals o.m. : moeten we openstaan voor de ideeën van deze beweging? Bedreigt New Age de essentie van het christendom?) en spoort aan tot kritische reflecties.
Philosophy and psychology of culture --- Filosofie --- Philosophie --- Psychologie --- 298.9 --- #gsdb3 --- spiritualiteit --- modernisering --- new age (x) --- New Age --- Recente niet-christelijke of afgeleid-christelijke religies; New Age --- 298.9 Recente niet-christelijke of afgeleid-christelijke religies; New Age --- waarden --- traditie --- moderniteit --- materialisme --- alternatieve zingeving --- de New Age-beweging --- NewAge-denken --- cultuur --- christendom
Choose an application
Studieboek over verschillen in cultuur, normen en waarden van uiteenlopende nationaliteiten en de rol die ze spelen b? communicatie. Recensie: Eindelijk een boek over communicatie dat echt communiceert met zijn lezers in die zin dat het toegankelijk geschreven is. Jammer genoeg is de titel van het boek wel wat saai, die doet het boek eigenlijk onrecht aan. Waar gaat het over? Onbewust neem je eigenlijk altijd je eigen norm voor normaal aan. Als je vraagt of iemand iets voor je wilt doen en je krijgt ja als antwoord, dan denk je dat dit geregeld is. Echter in Japan betekent ja slechts: 'ja, ik heb je vraag gehoord' en dan zou het weleens kunnen dat hij of zij helemaal niet iets voor je kan of wil doen. Dan iets minder ver van huis, de Belgen. Je denkt: ze spreken dezelfde taal, dus gedrag en normen zullen ongeveer gelijk zijn aan de Nederlanders. Fout dus. België is jarenlang door de Fransen overheerst geweest en Vlamingen lijken daarom meer op Fransen dan op Nederlanders. Ze zijn bi ...
Communicatie --- Interculturele opvoeding --- Cultuurverschil --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Cultuurverschillen --- 316.7 --- #VCV monografie 2004 --- #A0411A --- 695 Communicatie --- communicatie, extern --- communicatie, mondeling --- communicatie, schriftelijk --- intercultureel management --- managementvaardigheden --- cultuur --- interculturele communicatie --- 316.7 Cultuursociologie --(algemeen) --- Cultuursociologie --(algemeen) --- 008 --- 007 --- Communication et culture --- Sociology of culture --- International economic relations --- Mass communications --- culturele waarden --- Communication --- Vlaanderen --- Nederland
Choose an application
This volume contains seven synchronic and diachronic empirical investigations into the expression and conceptualization of linguistic action in English, focusing on figurative extensions. The following issues are explored: Source domains, and their relation to the complexities of linguistic action as a target domain. The role of axiological parameter, the experiential grounding of metaphors expressing value judgements and the part played by image-schemata, how value judgements come about and their socio-cultural embedding. The graded character of metaphoricity and its corr
#KVHA:Linguistiek --- Cognitive grammar --- Metaphor --- Metonyms --- Pragmatics --- Values --- Axiology --- Worth --- Pragmalinguistics --- Metonymy --- Parabole --- Cognitive linguistics --- Cognitive grammar. --- Metaphor. --- Metonyms. --- Pragmatics. --- Values. --- Cognitieve spraakkunst --- Grammaire cognitive --- Grammar [Cognitive ] --- Linguistique cognitive --- Metafoor --- Metonymie --- Metonymieën --- Métaphore --- Métonymie --- Métonymies --- Pragmatiek --- Pragmatique --- Psycholinguistique cognitive --- Spraakkunst [Cognitieve ] --- Valeurs (Philosophie) --- Waarden (Filosofie) --- Psycholinguistics --- Grammar --- Aesthetics --- Knowledge, Theory of --- Metaphysics --- Psychology --- Ethics --- General semantics --- Language and languages --- Logic, Symbolic and mathematical --- Semantics (Philosophy) --- Figures of speech --- Reification --- Grammar, Comparative and general --- Philosophy --- Métaphore
Choose an application
Maslow vat hier aard en streven samen van wat hij wel de 'psychologie van de gezondheid' heeft genoemd en bepaalt tevens haar plaats ten opzichte van de meer gangbare of officieel geaccepteerde stromingen. Daarmee kan dit boek als een kernboek worden beschouwd voor allen die zich in de psychologie van de zelfontplooiing willen verdiepen. Dat zijn in de eerste plaats zij die de overtuiging zijn toegedaan dat de psychologie een geheel nieuwe en vooral frisse, op de gezonde mens georiënteerde aanpak behoeft.
Motivation --- Personality --- #GSDBP --- Valeurs (personnel) Waarden (personeel) --- Créativité Creativiteit --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- Psychologie Psychologie --- Méthodes Methoden --- psychologie --- Disincentives --- Expectations --- Incentives --- Disincentive --- Expectation --- Incentive --- Motivations --- Drive --- Personalities --- Human Characteristics --- Psychology --- Maslow, Abraham --- ontwikkelingspsychologie --- zelfontplooiing --- Developmental psychology --- humanistische psychologie --- #GGSB: Psychologie --- 159.92 --- #GBIB:CBMER --- #GROL:SEMI-159.9-05 --- #KVHB:Algemene psychologie --- #KVHB:Humanistische psychologie --- 413 --- Abraham H. Maslow --- Humanistische psychologie --- 415 --- psychologie (gez) --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Psychologie --- Persoonlijkheid --- 414.9 --- Maslow, Abraham H. --- Maslow, Abraham H --- Man --- Volwassene
Choose an application
Filosofie voor kids is een eerste kennismaking met filosofie. Voor kinderen die een heleboel belanrijke vragen in hun hoofd hebben. Over zichzelf, het leven en de wereld. Voor volwassenen die samen met kinderen op zoek willen gaan, nadenken en discussiëren. Want kant-en-klare antwoorden vind je niet altijd! In Samenleven, hoe doe je dat? vind je 6 grote vragen. Om te jongleren lmet ideeën en om verder te kijken dan je neus lang is.
Philosophy --- toegepaste filosofie --- filosoferen met kinderen --- Filosofie --- Samenleving --- Filosoferen met kinderen --- Sociale vaardigheden --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- PXL-Education 2020 --- filosofie --- zingeving --- kinderen --- Filosofie ; basisonderwijs --- Filosofie ; kinderen --- C3 --- jeugdliteratuur --- maatschappij --- 476.8 --- 110 --- 478.9 --- Arbeid --- Eenzaamheid --- Omgaan met verschillen --- Omgangsvormen (Regels en afspraken) --- Ruzie --- Verdraagzaamheid (Tolerantie) --- Vrije meningsuiting --- basisonderwijs --- 478 --- Filosoferen-kinderen --- Gelijkheid --- Gezag --- Ik en de anderen --- Regels --- Respect --- Samenleven --- Waarden --- Waardevorming --- Werken --- Zingeving --- 101 --- Denken --- Kinderen --- 478.6 --- Filosoferen met kinderen; ba.o --- 071666.jpg --- Kunst en cultuur --- didactiek basisonderwijs - geestelijke stromingen --- Overige vormingsgebieden --- Vormingsgebieden --- (zie ook: Anders zijn) --- Sociology of culture --- Didactics of social education --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw
Choose an application
Maslow huldigt het idee dat fundamentele behoeften ten grondslag liggen aan de zelfontplooiing van de hedendaagse mens. Groeiwaarden, zelfverwezelijkingswaarden noemt hij deze behoeften die een trapje hoger staan dan de primaire behoeften zoals voedsel, slaap, sex en het streven naar veiligheid.
Motivation --- Personality --- 159.923.2 --- 159.923.2 Persoonlijkheidsontwikkeling. Zelfbewustzijn. Ego --- Persoonlijkheidsontwikkeling. Zelfbewustzijn. Ego --- Personalities --- Human Characteristics --- Disincentives --- Expectations --- Incentives --- Disincentive --- Expectation --- Incentive --- Motivations --- Drive --- Humanistische psychologie. --- Zelfactualisering. --- humanistische psychologie --- holisme --- Developmental psychology --- Affective and dynamic functions --- motivatie --- psychologie --- Maslow, Abraham --- persoonlijkheidsleer --- 159.947 --- 159.923 --- #GSDBP --- #KVHB:Motivatie --- #KVHB:Persoonlijkheid --- #KVHB:Humanistische psychologie --- 159.922 --- Abraham H. Maslow --- Motivatie --- 159.923 Persoonlijkheid. Identiteit --- Persoonlijkheid. Identiteit --- 159.947 Psychologie van de wil. Wilskracht --- Psychologie van de wil. Wilskracht --- 159.9 --- 159.94 --- #GROL:SEMI-159.9-05 --- #GGSB: Psychologie --- persoonlijkheid --- 414.9 --- Humanistische psychologie --- Psychologie Psychologie --- Valeurs (personnel) Waarden (personeel) --- 415.3 --- behaviorisme --- 414.9 ) * Behaviorisme --- Uitvoerende functies --- Overige richtingen in de psychologie --- Psychologie --- Psychotherapie --- Persoonlijkheid --- Theorieën --- Psychologische theorieën --- Theorie --- Psychologische theorie --- Man --- Verpleegkunde --- Verplegingswetenschap --- Volwassene
Choose an application
'Waarden in dialoog' biedt een praktisch toepasbaar en theoretisch gefundeerd model voor ethiek in de zorg, dat gegroeid is vanuit praktijkervaring en studie. Eerst wordt het fundament van ethiek gelegd in de zorgrelatie en in een relationeel personalisme. Daaruit volgen 3 pijlers van ethiek, namelijk waarden, dialoog en grondhoudingen. Deze hangen nauw met elkaar samen: de zorgverleners evalueren waarden in dialoog en vanuit grondhoudingen. De waarden staan op het spel in de dialoog en treden met elkaar in dialoog. Dit wordt samengebracht in een synthese met een ethische theorie en een praktisch model voor ethische reflectie. Dit model is de basis voor een aantal toepassingen. Daarin staat de samenwerking tussen de betrokkenen als relationeel gebeuren centraal. Er is samenwerking tussen zorgverleners in een team of een netwerk, wat onvermijdelijk zijn grenzen vindt in menselijke tekortkomingen. Er is ook samenwerking tussen de zorgvrager, de naastbetrokkenen en de zorgverleners, waarbij gepleit wordt voor ethische dialoog. Maar ook deze samenwerking botst op haar grenzen bij de toepassing van vrijheidsbeperking en dwang. Een belangrijke voorwaarde voor elke vorm van samenwerking is het zorgvuldig omgaan met informatie en met het beroepsgeheim
241.63*6 --- 613.8 --- 174.2 --- #GGSB: Moraal - Algemeen --- Academic collection --- C5 --- ethiek --- gezondheidszorg [verplegend] --- 061 Ethische problemen --- 660 Welzijn --- 603.1 --- gezondheidszorg --- medische ethiek --- verpleegkunde --- waarden --- 170 --- bejaardenzorg --- geestelijke gezondheidszorg --- gehandicaptenzorg --- zorgethiek --- zorgsector --- Ethiek (moraal, zedenleer) --- Zorg --- ethiek (gez) --- 364.4 --- Hulpverlening : ethiek --- beroepsgeheim --- communicatie (leesbaarheid) --- deontologie (beroepscode, code, plichtenleer) --- dwangbehandeling --- dwangmiddelen (vrijheidsbeperkende middelen) --- ethiek (moraal) --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- informed consent --- mantelzorg --- patiëntenbegeleiding (patiëntenvoorlichting) --- samenwerking --- waardenbeleving --- wilsbekwaamheid --- wilsonbekwaamheid --- Gezondheidszorg --- Medische ethiek --- S20090563.JPG --- welzijnswerk --- Bioethics. --- 174.2 Beroepsmoraal van de artsen. Medische beroepsethiek --- Beroepsmoraal van de artsen. Medische beroepsethiek --- 241.63*6 Theologische ethiek: psychisch welzijn --- Theologische ethiek: psychisch welzijn --- Biomedical Ethics --- Health Care Ethics --- Ethics, Biomedical --- Ethics, Health Care --- Ethics, Medical --- Ethicists --- Health and hygiene of the nervous system. Health and ethics --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- medische ethiek, euthanasie --- Ethiek --- (zie ook: informed consent) --- 17 --- 361 --- gerontagogie --- Christian moral theology --- deontologie --- zorg voor personen met een beperking --- SPH (socio-pedagogische hulpverlening) --- Long-term care --- Ethics --- Care of the sick --- departement Gezondheidszorg 09 --- ouderenzorg --- Hulpverlening --- Waarden --- Geestelijke gezondheidszorg --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Ouderenzorg --- Zorgverlening --- Gehandicaptenzorg --- Teamwerk --- Beroepsgeheim --- Beroepsethiek --- Provincie West-Vlaanderen --- Bioethics --- Gezondheidszorg ; ethiek. --- Waarde (ethiek) --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- 241.63*5 --- 613.8 Geestelijke volksgezondheid. Alcohol. Drugs. Narcotica. Seksueel leven--(hygiëne en gezondheidszorg) --- 613.8 Health and hygiene of the nervous system. Health and ethics --- Geestelijke volksgezondheid. Alcohol. Drugs. Narcotica. Seksueel leven--(hygiëne en gezondheidszorg) --- 241.63*5 Theologische ethiek: bio-ethiek (bioethiek); genetische experimenten; transplantatie; eugenetica --- Theologische ethiek: bio-ethiek (bioethiek); genetische experimenten; transplantatie; eugenetica --- Moraal - Algemeen
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|